?

Vad ska jag skriva, för att ni ska förstå?
Hur högt ska jag skrika varje gång jag vill bli hörd?
Ska jag falla, ja då ska det finnas rum att falla fritt!

Jag har funderat länge på hur jag ska gör med mitt liv. Hur det ska fortsätta från och med nu.
Jag vet vad jag egentligen vill, samtidigt som jag vet vad andra vill.
Jag får varje dag höra att alla är värd en andra chans,
Du menar alla är värd en annan chans så länge det blir den som ni vill ska ha en andra chans!
Så länge jag förlåter rätt person är det rätt att förlåta.
Annars är förlåt ett ord som endast få förtjänar...

Alla gör fel i livet, även du och jag.
Edel gör mer fel än andra,
samtidigt som det alltid kommer finnas nån som varit värre.

Känns som jag vet vad jag borde göra, men ska man inte följa hjärtat?
Jag är så klyven, och jag lyssnar ju alltid mer på vad andra vill än på mig själv.
Det har jag alltid gjort, och jag kan inte förändra mig över en natt även om jag vill många gånger...
Jag är så rädd att såra... Vem det än gäller.

Kommentera här: