Igår, idag och nya fastighetsägare :)

Igår var det fest :) allas våran Kalle har fyllt 30år och det skulle självklart firas!
Efter att ha blivit avsläppta uppe vid hemlingbystugan och letat efter alla i en halvtimme utan resultat blev vi hämtade igen. Vi provade istället lyckan vid Hemlingby orienteringsstuga och YES! där var alla :) mitt ute i ingenstans bland snö och maschaller hittade vi stugan. Med bra musik och eld som värmde satt vi allihopa och drick och pratade.
Vi firade med lekar som "gissa bajset"-tipsrunda, "barnpogram från förr"-tipsrunda, gissa kondominnehåll (de var fyllda med olika sorters mat), sätta fuskpäls på Kalle (som knorr på gris fast... ändå inte) och "gissa sjukdommen"-tipsrunda.
Jag vann sätta fuskpäls på Kalle så jag fick med mig Kalle hem :D (Bilden på Kalle vill säga ^^)
Andreas drack öl och jag drack min coca cola som vanligt. Det vart grillning för endel ute och efter det var det dags för att basta för de flesta grabbarna. Nakna rumpor i snön och killarna sprang fram och tillbaka. Alla rumpor var väl inte lika trevliga att se på, men det var kul ändå. Vid halv två blev vi hämtade av Kjell och vi åkte hem och somnade nästan direkt båda två.

Idag har vi haft en seriöst bra städdag, badrummet är i tipptopp och all disk är diskad. Alla byttor i skåpen är sorterade och sopsorteringen nästan helt tömd. Vardagsrummet är rent och fint, förutom oordningen bland filmerna i bokhyllan som Neo river ner varje dag :)
Skrivbordet är lite stökigt också... Den ska fixas!!
Sen ska det bara bli ordning i sovrummet :) Leksakerna ska på plats och tvätt ska vikas och sorteras...

Här hemma har vi fått nya fastighetsägare och nu har vi fyllt i frågeformulär och skrivit både ris och ros, önskemäl och klagomål :) Vi hoppas på att trappen i trapphuset ska fixas så man slipper snubbla och att lekplatsen ska rustas upp nu när det faktiskt är minst en barnfamilj i varje hus :)
Vi ska få tvättstuga i vårat hus också :) Jippi!

Nej nu har Neo börjat kläma så jag gör mig redo för en bajsblöja!!

See you later!! <3

Kommentera här: