Stackars kisse, lilla hund och hål i väggen...

hahahahaha ^^ Ni kan ALDRIG (JAG MENAR ALDRIG) gissa vad vi precis varit med om!! Hahahahaha, nytt sätt att träffa grannarna på må jag säga ^^ hahahahahaha Jag DÖÖÖÖR av skratt!!

Det ni ska få läsa nu, tror jag kommer bringa skratt till alla!!
Vi har fortfarande inte riktigt fattat det :P

Jag och Neo kom hem vid 17tiden och får höra av Andreas att vi har en råtta bakom väggen! Han har sedan 13tiden hört raffsande och kraffsande bakomväggen och har näst intill blivit schitszofren här hemma :P
Så hör jag ett litet ljud som låter *mjaaaooo* Det lät som en liiiten liiiiten kisse... Jag tittade ut genom fönster, ut i trappen och lockade efter den men inget resultat. Så in i köket och jag hör den!! Den är i köket! Men jag ser den inte :S
Va fan är katten???
Ja men man hör den säkert genom ventilen från grannen :) jaaa men så måste det ju vara.... Men den låter så nära :SSå upp till granen ilade jag och frågade om dom hade en katt.
Ja det hade dom, MEN, den hade hittat en jätte bra gömma bland spånen i grannes "kryp"förråd och lyckat kraffsa fram ett hål. Genom det hålet har en liten kisse krypit ner och hamnat BAKOM VÅRAN KÖKSVÄGG!
PAAAAAAAAAANNNNNNNIIIIIIKKKKKKK!!!
Det blev trevligt folk och en jätte liten hundvalp i vårat kök i jakt efter liten kisse bakom vägg ^^
Hunden och Neo lekte för fullt och även jag busade massor :)
Jag ringde till fastighetskötarnas jourtelefon, mild panik och lyckades förklara för kvinnan att vi hade en katt i väggen. Vi fick tillåtelse att slå sönder väggen bakom skåpet brevid diskbänken för att få ut den stackars katten. Killen som gav oss lov skulle sedan ringde tillbaka och fick bekräftat att vi fått ut katten. Första försöket misslyckades då det va träplankor bakom hela väggen. Vi hade lyckats få bort det ena skåpet och allt. Så då bytte vi taktik och gav oss på väggen under diskbänken. Så då drog och slet vi bort den röda dosan som täcker det utrymme där man kan dra kablar. Den röda dosan borta och bakom ser vi två små kisse ögon!! *JUUUUUBEL!!*
Dock är det nya hålet i väggen för litet och då kommer hammaren tillbaka och slår hålet större.
Kissens hela huvud tittar ut och snart även två små frammtassar. Katten är UTE!!! :D Jiiiipppppiiiiii!!!!
Vi skrattade en stund innan grannarna gick upp till sig.
Det som gör det lite mer komiskt är att de två som hade katten bode hos grannen bara igår och idag för att deras lägenhet i valbo rustas :P Imorgon skulle dom desutom till vetrinären :P

Nu sitter vi här, har fortfarande inte riktigt fattat vad som hände och skrattar fortfarande! ^^
Vi hann tyvärr inte ta nån bild när kattens huvud stack ut, vilket såg rinktigt kul ut. Men kort på det hål som ger oss minnen ska vi dela med oss av :)

Kommentera här: