Hemma igen...

Så var helgen slut och det är måndag igen. Helgen gick alldeles för fort och jag önskar jag hade några dagar till att träffa alla, och några igen.
Jag hade iallafall jätte trevligt medan jag var nere :)
På fredagen var det en trött mig och Neo som åkte hem till mamma. Vi åt lite middag och sen gick vi och la oss tidigt.
På Lördagen åkte jag, Neo, Linnea och världens bästa Bengt till Skansen. Det vart soligt och fint väder och vi hade verkligen jätte trevligt!! Jag längtar till alla upptåg vi ska hitta på i sommar och framöver :) Neo älskade Skansen och tyckte alla djur va spännande. Han fick en ballong också, men den lyckades ju hans dum-mamma smälla i tunnelbanespärren :(
Sen så när alla var avvinkade vid brommaplan så åkte man till globen och mötte Carina och Ludde och så vart det Coutryfestival indoors... Det var skoj det också, även om vi va trötta. Neo red på tjuren (som typ var det enda han ville göra resten av kvällen), jag pricksköt och va lite duktig :) Vi kom hem med 22.10 bussen.
Vi somnade båda två direkt när vi la huvudena på kuddarna ;)
På söndagen så vart det dubbelkalas. Lillasyster Linnea och Kusin Michael fyllde 11 respektive 18år!
Mamma, jag och Neo åkte och hämtade Martina och Linnea och åkte hem till moster och kusinerna och firade Michael. Vi bjöds på pastasallad och daimtårta :)
Så vidare hem till Pappa och Hanna för att fira Linnea där :) där bjöds det på massor med hembakat och två sorters tårtor som Linnea och Emelie (Linneas kompis) hade bakat. Grymt goda och jag vart så tjock! Sen när alla hade åkt hem och Neo hade somnat en stund efter allt upptåg så lagade Martina middag och så åt vi innan de va dags att gå till bussen och mot tåget hem :(
Klockan va 22.20 när vi kom hem till Skutskärs station. Då var jag så otroligt trött efter en tåg färd med en övertrött och bråkig liten kille.
Äntligen hemma kom vi i säng väldigt fort, iallafall jag ;) och vi somnade fort allihopa också *Godnatt*
Idag var det tillbaka på jobbet och det va riktigt mycket att göra. Så ikväll är både fötterna och huvudet trötta, så bli ingen kör idag. Det blir att titta på Elias med Neo och sen CSI ikväll och så sooooooova!
Imorgon blir det jobbet igen. Då ska jag sortera och stapla böcker i Skolbiblioteket.
P U S S & K R A M ! !

Kommentera här: