*Suck*

Hur många gånger ska vi bråka om dagen egentligen? Andreas vart sur idag när jag bad honom hjälpa Neo, för han diskade och hade inte tid.
Jag blir så trött.
Jag är glad att Neo börjar bli frisk igen. Han är duracellkanin här hemma igen. Men det ger inte så mycket tid för annat än honom när han är vaken. Mitt i mellan städande och fixande så ska det lekas, läsas, fånga saker som kastas på en, fixa lunch, byta blöjor, badas, och så försöka städa lite till.
Man hoppas på en timmes break när han sover på dagen eller när Andreas kommer hem.
Idag somnade han jätte sent, så när han sov var det dags att börja med middagen. Han sov bara 30minuter och vaknade strax innan Andreas kom hem. Jag gör klart middagen dukar fram och middagen blir uppäten. Andreas plcokar undan och börjar diska varpå jag sätter mig vid datorn en liten stund. Sen upp igen och börjar plocka lite.
Neo sitter som ett plåster på mig och vill ha på sig ett par byxor som han hittat på sitt rum och
Jag säger: "Fråga pappa om han kan hjälpa dig", och jag sa att jag städade och han gärna fick hjälpa Neo.
Från köket hörs ett surt: "Men du har ju hela dagen på dig imorgon att städa, måste du göra det där nu?"
Jag svarade: "nej jag har inte hela dagen på mig för Neo vill ha all min tid och jag får inte så mycket gjort när han är vaken, varför kan inte du hjälpa honom?"
Andreas: "Nej jag är upptagen, har inte tid nu!"
Jag: "Men jag försöker tömma bokhyllan här inne så vi får in den i köket nångång, det ska in en skänk här och då måste det vara städat"
Andreas: ja men städa när han sover då!
Jag: som i dag då eller när han inte ens sov i 30minuter??
Andreas: ja men då kunde du ju gjort det dom 30minuterna
Jag: ja men jag ska inte passa på att duscha då eller? eller fixa annat som jag inte hinner med? Jag började ju med maten då, va inte det bra eller?"
så var det surt IGEN... Varför blir det så här VARJE dag?
Nu när jag fått Neo i säng och han sover, då sover Andreas också. Menar Andreas då att jag ska göra allt själv? För nu kan jag ju inte städa inne i sovrummet när Neo sover, dör sover ju Andreas... *suck*
Tvättmaskinen som Andreas startade när han kom hem glömde han nog bort, den tömde jag nu och hängde upp på torken.
Önskar jag hade en Nanny.nu i typ 5minuter imorgon... Någon som leker med Neo, samtidigt som jag städar.
Jag börjar bli mer och mer självständig här hemma. Det är jag som lagar middagen nu. Jag som lämnar och hämtar på dagis (förutom nu när han är sjuk, men då passar jag upp på Neo hela dagarna istället). Jag betalar räkningarna, för dom som jag bad Andreas betala vart ju inte betalda iallafall förns jag gjorde de iallafall... Det ärju fortfarande jag som VABar från min praktik, även om jag vet att Andreas tjänar mer på att jobba än mig på att praktisera, men han har liksom tagit det så självklart inte ens frågat om han ska vara hemma, just för att ha frågat.

Ja trött blir man och känns inte som att jag har så många att prata med, så mina 4 läsare :) ni får bli mitt bollplank just nu.
Nu ska jag fortsätta plocka så här mitt i natten medan killarna sover.
Sen S O V A !



G O D N A T T ! !
men du har ju hela dagen på dig imorgon, måste du göra det där nu?
varpå jag svarade: nej jag har inte hela dagen på mig för Neo vill ha all min tid och jag får inte så mycket gjort när han är vaken

Kommentera här: