Läst i Bröllops magasinet nr: 31, 2012

Varför gifter man sig?
Elvira 4 år: "Jag har varit på bröllop och då pussades de mycket. Man kan gifta sig om man hittat någon man vill pussa"
Alva 5 år: "Man träffar någon man gillar att leka samma lekar med och som man har roligt tillsammans med."
Alfred 5 år: "Hon vill vara med en och hon gillar att spela fotboll precis som jag."
 
Slutsats: Om man tycker om samma saker och gillar att pussas, så ska man gifta sig!
 
Hur träffar man den rätta?
Klara 6 år: "Det är killen som ska fråga, men man kan ju säga till honom att fråga. Jag tror man träffar honom på dagis eller i skolan."
Hannes 8 år: "Vet inte riktigt. Jag tror hon bara dyker upp en dag. Eller så är man vän med henne och känner att man gillar henne så mycket och då frågar man bara."
Elvira 4 år: "På dagis när man leker. Han ska vara snäll och ha blå gummistövlar. Det tycker jag är fint."
 
Slutsats: Det är killen som ska fråga, och barn vet minnsan vad dom vill ha!
 
Hur friar man?
Alva 5 år: "Det är inte så svårt. Killen har en ring och om man gillar den säger man ja."
Klara 6 år: "Man bara frågar varrandra om man gillar varrandra. Jag tycker det är tjejen som ska fråga. Det är ju hon som bestämmer sedan."
Julia 9 år: "Om jag vill gifta mig och killen inte frågar byter man kille till en som frågar. Han ska gilla hästar och laga god mat. Som pappa."
 
Slutsats: Om man bara gillar ringen är man good to go, tjejen bestämmer och ja, barn vet vad dom vill ha!
 
Hur ska ditt bröllop vara?
Alfred 5 år: "Fint och med god mat. Tacos och Coca Cola. Efter maten ska alla få äta så mycket glass de vill. Man måste ha en fotograf som tar bilder. Då blir min mamma glad."
Hannes 8 år: "Jag måste nog gifta mig i kyrkan eftersom min mamma är präst. Fast det skulle jag nog vilja också. Efter bröllopet vill jag åka till Maldiverna och surfa, det hade varit coolt."
Elvira 4 år: "Jag vill gifta mig på dagis eller i badhuset. Alla jag känner ska komma och vi ska äta massa godis och pussas."
 
Slutsats: Viktigt att mamma blir nöjd i alla lägen och massor med gott att äta till alla!
 
Vad är det bästa eller värsta med att gifta sig?
Elvira 4 år: "Det bäst är allt rosa och fint. Det värsta är att mina kusiner måste komma."
Hannes 8 år: "Det bästa är att man får en egen tjej och det sämsta är att man måste städa och sånt där tristsedan när man får barn."
Alfred 5 år: "Det bästa är att man får träffa alla vänner och ha kul. Det sämsta är att man måste pussas."
 
Slutsats: Alla släktingar är inte bra släktingar och pussar är inte alltid uppskattat!
 
 
 
Haha! Barn är ju för söta! För fler roliga svar får ni läsa "Nordens Ledande Bröllopsmagasin, Bröllops Magasinet" nummer 31, 2012. Sidan 70
Min sista slutsats: Ett gott skratt förlänger livet! <3

Kommentera här: