God morgon!

Klockan var ungeför 03:15 när jag gick från Christoffer mot tåget (i Skutskär) inatt. Kommer fram till stationen ungefär 03:37 så har god tid på mig att frysa en liten stund innan tåget går 03:50.
Så roppar dom ut i högtalarna "Notera spårbyte (från spår två, viktigt att notera), tåg mot Tierp-Upplands väsby avgår från spår ETT!" 
Ja jävlar vilken tur att dom sa det tänkte jag, och de tre andra herrara som väntade på tåget. Så ner för trappen, under viadukten och upp på nästa plattform. Så går tiden och tåget kommer in till stationen... PÅ SPÅR TVÅ?! WTF!
Så jag springer, och snubbarna springar vi viftar och vi ropar och när vi kommer upp på rätt perrong och trycker på "öppna-dörrarna"knappen så... ÅKER TÅGET! 
Jag trodde jag skulle dö! 
Så är går nästa tåg tro...? 05:42 såklart! 
Härligt! 
 
Ni kan ju gissa en som var trött när hon kom hem! Jag har sovit hela dagen, förutom de tre gångerna som jag varit ute med den lurviga! 
Nu blir det grekiska, sen hem och sova! IGEN! ;)
 
Pösselipöss

Kommentera här: