Rena rama grekiskan ju!

Igår var första dagen! Första dagen på mitt liv som fyrspråkig (trespråkig om inte rövarspråket räknas!! ;P hahaha) 
Jag klev in i klassrummet 5 minuter sen och genom blöt, varför känns det igen?? ja just, I'm back in school, just like school is back in me xD
Fast nu sitter jag inte längst bak i klassrummet och ritar i skolböckerna och önskar att det inte ska bli rast en enda gång, nu sitter jag där bervid min Christina och suger åt mig som en svamp! Jag sitter i klassrummet med vuxna människor och inte snorungar som klipper mig i håret eller kastar saker och ord på mig. Det är så mycket lättare att gå i skolan då! :)
Dock är jag den enda i klassen som inte kan ett enda ord grekiska! Alla är där för att de har släkt där, eller ska gifta sig med nån, eller ja...
Jag sitter där för att Christina vill lära sig, men inte gå ensam. Klart jag ställer upp! Jag är ju världens bästa kompis! :D
Efter det åkte vi till Vällingby och träffade Christofer. Vi satte oss på O'learys och snackade och skrattade och... tafsade lite! ;) det var ju trots allt internationella beröringsdagen igår! Hahaha!! Vi tittade på gamla bilder, pratade om träniong och om sex. Helt normalt för att vara oss. Chrstinas matchmaking funkade dock inte! 
Jag var hemma strax efter 12 och då var jag blöt! Det regnade lagom mycket när jag skulle gå! Dags för körkort tänker ni, Nä no shit! tänker jag...
Ja så nej, jag ska lära mig grekiska! Tänkte det kunde vara bra, eller nånting... 
 
 
Idag har jag varit sjuk. Dagen började över toaletten och inte en matbit sen igår fick vara kvar. Hemma med mig var Lucas som slapp gå till jobbet när inte jag kunde går dit. En tom känsla i kroppen, men 5 små tortelini med sås gick ner till middagen nu på kvällen, och dom har minsann fått vara kvar, yey! Annars har jag sovit ungefär hela dagen eller varit ute med Lucas. Imorgon blir dt jobb igen!
 
Tjollahopp! Delar med mig av en bild som togs på jobbet igår! :) Lite söt kan jag vara ibland tror jag. Nånting har hänt med mig, eller någon. Någon har fått mig att se mig själv tror jag. Jag tycker mer och mer att jag faktiskt kan vara lite.. FIN till och med... 
 
 

Kommentarer:

1 anders:

skriven

Lite fin? Nu skall inte jag svära i din blogg men så fin är du.

2 Thomas:

skriven

Håller med Anders, men först och främst..
1) Regnigaste årstiden på året och du går UTAN praflax eller??
2) Körkort. Skaffa. Pronto. Tacka mig senare :) Gärna med en flaska rött :P
3) Christina har tur, inte varje kompis skulle sätta sig i skolbänken för sin kompis skull. Modigt!
Och slutligen, du är fin du med! Livet är för kort för att grubbla över sånt!

Ciao
/T

Kommentera här: