2013

Hur har det här året börjat då?
Jo, på självaste nyår så drack jag rödvin och champange. Jag tycker inte ens om varken rödvin eller champange ^^
Sen så har jag jobbat. Jobbat MYCKET, slitit på mig själv och varit allmänt virrig och slutkörd! Varit vaken fler timmar än nånsin, sovit extremt lite och dåligt när jag väl gjort det.
Två (TVÅ) ggr har jag druckit te, jag dricker ju inte te! men behövde värmen xD
 
Håller jag på att bli vuxen?! Åhnej!! 2013 kanske är året det händer! Är jag verkligen beredd på detta?
 
År 2013 blir också året då jag ska få ordning på kaoset! Sju pappkassar kläder har jag fått ihop som ska väck tillsammans med vaggan, skrivborden och skit som jag inte kan ha ståendes, och som jag vet aldrig kommer användas frivilligt! 
En låda i taget ska sorteras och rensas.
 
På grund av hur det nya året börjat har jag dock förlorat mycket. Nu ska det bli ändring på de!
Jag ska vårda mina vänner, min familj och min kärlek. Jag tänker inte förlora någon av er!
Lyckades klämma in två kvällar med Chrille i veckan, efter att vi inte setts på länge.
 
Många samtal har ringts och det är mycket kvar att göra. Kanske behöver jag detta virrvarv för att få ro i min överenergiska själ? Jag växer med allt som händer varje dag och jag börjar gilla den jag håller på att formas till.
 
Jag håller på att lära mig att ta det lugnt också, att andas och ta det som det kommer. Med en fruktansvärd rädsla av att förlora, tar jag mig ändå samman och kämpar i rätt takt för allt vad det är värt! Jag har flugit iväg och drömmt alldeles för mycket, vilket gjorde att jag höll på att förlora för mycket. Det ska bli ändring på det nu! Jag ska leva och älska här och nu! Jag ska inte kämpa för mycket för framtiden, för då förlorar jag den jag vill ha med mig dit.
 
Jag lär mig att inte tro på skitsnack, ta människor med en nypa salt och inte bry mig så mycket. Lär mig att hantera fienden, till min fördel, utan att hamna i krig. Det är mycket att ta in och mycket att bearbeta inom sig för att inte förstöra och rasera något, som i slutändan kan skada mig själv.
 
2013 kommer bli en resa för mig själv, runt mig själv och i mig själv. Tillsammans med dom som betyder mest av allt! För jag vet vad som betyder nånting, och jag vet att man inte kan ändra på varken dåtid eller framtiden, dåtiden är redan huggen i sten och framtiden är ej ännu här. Men nuet, det är nuet ska jag forma, så som jag vill minnas den!

Kommentera här: