Veckorna går för fort!

Imorgon ska Neo åka till sin pappa igen efter sina två veckor här nere. Veckorna går verkligen för fort när han är här nere! och alldeles för långsamt när han är där uppe. 
Vi har verkligen haft våra värdskrig den här gången! Vet inte riktigt vart hans humör kommer ifrån helt plötsligt... 
Så de två veckor han är borta nu ska jag minnas komma på ett annat förhållningsätt att testa när han kommer tillbaka. Aldrig googlat så flitit i mitt liv tror jag :P hängt på familjeforum osv.
Extra svårt känns det när jag är endam hemma då Thomas är i Thailand, men snart kommer han hem. Fem dagar kommer jag dock vara helt ensam... Jag har ändå fullt upp på mina två nya jobb, med dubbelpass och allt som hör till nya jobb. Här hemma växer hemmet ännu mer och det tar också tid och krafter, så kommer inte ha en lugn stund! 
 
På kvällarna är det dock ensamt och då kryper minnen, saknad och tunga känslor fram... Man saknar dom som man träffar sällan och man undrar hur livet hade varit om det hade sett annorlunda ut... Om vissa vänner fanns kvar, om man inte träffat andra vänner man har idag. Om mitt liv hade valt andra vägar? Hur hade livet sett ut om jag hade lyssnat på andra, hur hade det sett ut om jag inte gjort det? Hur skulle livet se ut om jag gjorde förändringar, hur skulle livet se ut om jag inte gjorde de...? Tänker du på mig som jag tänker på dig? Saknar du mig? Ångrar du dig? Vad skulle du säga om du fick chansen att sitta ner med mig igen? Kommer jag någonsin få chansen att hålla om dig igen? Saknar du att prata med mig som jag saknar att prata med dig? Livet går vidare i vilket fall, och det förflutna kan man inte ändra på även om man många ggr undrar hur det sett ut och önskar att det hade gått annorlunda till... Jag vill att just DU ska veta att jag finns här! Bara ett telefonsamtal, sms eller pm ifrån dig. 
 
Ikväll ska jag och Neo iaf maka sina rumpor hem till mamma och mysa! Kolla lite på mello och äta gott och gottis :)
Första ska bara tvättstugan bli klar... 
 
PUSS OCH KRAM!
 

Kommentera här: